Zarząd Fundacji Candela kieruje jej bieżącą działalnością oraz przygotowuje i wdraża strategie rozwoju Fundacji. Działalność Zarządu nadzorowana jest przez Radę Fundacji. W skład Zarządu Fundacji wchodzi Prezes Zarządu oraz dwóch lub trzech Wiceprezesów Zarządu.
Zarząd odpowiada za prowadzenie bieżącej działalności Fundacji, prowadzenie rozmów z partnerami i pozyskiwanie środków na działalność statutową Fundacji
Reprezentowanie Fundacji
Zarząd jest organem reprezentacji Fundacji i reprezentuje ją w ramach bieżącej działalności.
Zarządzanie majątkiem Fundacji
Do odpowiedzialności Zarządu Fundacji należy zarządzenie majątkiem Fundacji i jego dysponowaniem.
Realizowanie celów statutowych oraz uchwał organów Fundacji
Głównym obowiązkiem Zarządu jest realizacja celów statutowych Fundacji opisanych w Statucie Fundacji Candela.
Opracowywanie programów działalności Fundacji
Zarząd odpowiada za opracowanie kompleksowych programów działalności Fundacji, przygotowanie regulaminów i dokumentów związanych z ich realizacją.
Uchwalanie treści regulaminów i aktów wewnętrznych Fundacji
Zarząd uchwala i przygotowuje regulaminy i inne akty wewnętrzne regulujące wewnętrzną działalność Fundacji, dbając o ich zgodność z zewnętrznymi regulacjami i ogólnie przyjętymi standardami.
Zatrudnianie pracowników
Zarząd Fundacji reprezentuje Fundację przy zatrudnianiu pracowników.
Proponowanie i uchwalanie zmian Statutu
Do kompetencji Zarządu należy proponowanie zmian w Statucie Fundacji oraz uchwalanie zmian zaproponowanych przez Radę Fundacji.
Przygotowanie sprawozdań
Zarząd Fundacji odpowiada za przygotowanie i złożenie Radzie Fundacji sprawozdania finansowego oraz merytorycznego z działalności Fundacji.